niedziela, 1 maja 2016

Czy Facebook sprzedaje?


Media społecznościowe są potężnym narzędziem, które może zostać wykorzystane do pozyskiwania nowych klientów. Firmy coraz chętnie rezerwują spore kwoty w firmowym budżecie, by móc przeprowadzić kampanie reklamowe. Co należy o nich wiedzieć?

Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Osoby prowadzące firmy już dawno temu zauważyły, że internet to kolejny kanał, którym można dotrzeć do potencjalnych klientów. Właściciele sklepów internetowych nie wyobrażają sobie zrezygnować z reklamy internetowej. Aktualnie jest ona jedną z najpopularniejszych i najtańszych.
Obok tradycyjnych reklam, przedsiębiorcy korzystają również z nowoczesnych form reklamowania produktów czy usług. Dużą popularnością cieszą się wpisy na blogach, za pomocą których można edukować potencjalnych klientów, jak i kampanie w mediach społecznościowych. Za szczególnie atrakcyjną i przynosząca konkretne zyski jest uznawana kampania na Facebooku.

By kampania się zwróciła…

…konieczne jest zastosowanie się do wskazówek specjalistów. Osoby zajmujące się tworzeniem koncepcji kampanii podkreślają, że niezwykle ważne jest, by każdy przedsiębiorca chcący skorzystać z takiej formy reklamy miał świadomość, że musi testować. Pierwszym krokiem jest jednak określenie potencjalnej grupy konsumentów, do której są kierowane poszczególne produkty czy usługi. Przykładowo, klientami sklepu z zabawkami są głównie rodzice, zaś sklepu z drogimi garniturami dojrzali mężczyźni, którzy mogą pozwolić sobie na taki wydatek.

Określenie grupy potencjalnych klientów jest o tyle ważne, że od niej zależy dobór treści czy grafik, które będzie obejmowała kampania na Facebooku. Nieprawidłowy dobór słów czy oprawy graficznej może spowodować skutek odwrotny od oczekiwanego – spadek przychodów. Jeżeli chodzi o Facebooka, to osoby zainteresowane mają spore możliwości w zakresie targetowania, czyli określenia grupy docelowej. Ten czynnik sprawia, że faktycznie zamieszczone treści docierają do grona potencjalnych klientów.

Co to jest „call to action”?

Trzeba pamiętać, że informowanie w mediach społecznościowych o promocjach, nowych produktach czy usługach to zdecydowanie za mało. Każda osoba, która uważa, że kampania na Facebooku może pomóc zwiększyć obroty firmy, nie powinna zapomnieć, że istotne jest również zachęcenie potencjalnego klienta np. do zakupu.

Call to action to wezwanie odbiorcy do rejestracji w sklepie, zapisania się na newsletter czy zakupu produktu. To następuje zawsze po przekazie. Z tego względu ten powinien być tak skonstruowany, by użytkownik zdecydował się kliknąć pod wpływem emocji, nie rozsądku. Przedsiębiorca, który osiągnie ten cel, odczuje to finansowo – zyski firmy wzrosną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz