poniedziałek, 15 lutego 2016

Czy posiadasz nowoczesną stronę internetową?

Trudno powiedzieć, ile firm w Polsce pamięta o tym, by zainwestować w stronę internetową. Wiadomo jednak, że jest to skuteczna i tania forma promocji.
W 2010 r. GUS podawał, że firmową stronę internetową posiada 57% przedsiębiorców[1]. Od tego czasu upłynęło wiele czasu i można przypuszczać, że przedsiębiorcy odkryli potencjał witryn internetowych. Nie oznacza to jednak, że każda firma taką posiada. Mowa tu głównie o małych, działających lokalnie przedsiębiorca, których wciąż nie zauważają korzyści płynących z takiego rozwiązania. Tymczasem tych jest sporo.


Czy strona musi być kosztowna?
Mniej zorientowani właściciele punktów handlowo-usługowych mogą zastanawiać się, czy zakup strony firmowej i jej utrzymanie jest drogie. Ostateczny koszt wykonania zależy od wielu czynników, m.in. tego, czy strona będzie oparta na gotowym szablonie (wówczas wystarczy jedynie wprowadzić treść, korzystając ze specjalnego panelu administracyjnego), czy też będzie stworzona na podstawie pomysłu klienta lub agencji (wówczas, gdy klient pozostawi jej wolną rękę w działaniu).
Skorzystanie z szablonu jest najtańszym rozwiązaniem. Część dostępnych w sieci szablonów można pobrać nieodpłatnie. Strony internetowe tworzone przez profesjonalistów są znacznie droższe, bo są od postaw tworzone jako autorskie – niepowtarzalne. Małej firmie działającej na lokalnym rynku w zasadzie nie jest potrzebna nowoczesna, elegancko wykończona witryna – strona postawiona na szablonie wystarcza w zupełności.



Responsywna? Tak!
Firmowa strona może opierać się na szablonie, może również być unikalna – rozwiązanie zależy wyłącznie od budżetu, jaki posiada na jej stworzenie przedsiębiorca. Znaczenie ważniejsze jest to, by była ona responsywna. Dlaczego? Od tego, czy właśnie taka będzie, zależy to, czy jej zawartość będzie poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, np. smartfonach.
Współcześnie smartfony czy tablety są bardzo popularne. Coraz więcej użytkowników wykorzystuje je nie tylko do prowadzenia rozmów czy rozrywki, lecz także wyszukiwania informacji. Właśnie dlatego tak ważne jest to, by strona była responsywna. To właśnie takie strony są wyświetlane na pierwszych miejscach w wyszukiwarkach uruchomionych na smartfonach.


W pracy nad stroną pomogą specjaliści

Strony internetowe Łódź oferują m.in. agencje interaktywne. Na współpracę z taką warto zdecydować się nie tylko w przypadku postawienia na indywidualny projekt. Przedsiębiorcy wybierający szablon powinni pamiętać, że w takim przypadku specjaliści mogą pomóc we wprowadzeniu do panelu administracyjnego treści. 

[1] Podano za:Internetstandard.pl, http://www.internetstandard.pl/news/357816/GUS.wciaz.wiele.firm.bez.wlasnej.strony.internetowej.html (dostęp 9.2.2016).

1 komentarz: